darbinieku_nosutisana.png - 4.79 KB latvija_100_logo.png - 10.36 KB

strukturfondi.jpg - 22.31 KB

logo_cmyk.jpg - 1.8 MB

gimidraudzkomers_logo.png - 16.12 KB 

e_paraksts_logo.png - 3.03 KB

 

Jautājums

Kā Jūs rīkojaties gadījumos, kad bērns slikti uzvedas?

Cenšos izprast bērna sliktas uzvedības cēloņus

Uz laiku liedzu datora/telefona lietošanu vai citus izklaides pasākumus

Sarāju, brīdinot par sodu nākamajā reizē

Presei Pilns arhīvs
Uzticības tālrunim mazāk sūdzību par izglītības iestādēm, vairāk – par ģimenēm | 09.03.2011.

left-block-image.gif - 8.58 KB

Aizvadītajā gadā bērni un jaunieši mazāk sūdzējušies par fizisko un emocionālo vardarbību izglītības iestādēs, savukārt pieaudzis šādu sūdzību skaits par incidentiem ģimenēs, liecina Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) bērnu un jauniešu uzticības tālruņa speciālistu apkopotā statistika.

Tas skaidrojams ar ieilgušās krīzes negatīvo ietekmi, kā rezultātā vecāki nespēj sekmīgi tikt galā ar stresu un izgāž savas negācijas uz bērniem, savukārt bērni jūtas atstumti un nesaprasti.

„Uzticības tālrunis 116111, kas darbojas jau nedaudz ilgāk par pieciem gadiem, šādus datus apkopo regulāri, taču iepriekšējos gados saņemto zvanu tematika bija visumā līdzīga - jaunas tendences novērotas 2010. gadā. Fiziskās un emocionālās vardarbības gadījumu skaita samazināšanās izglītības iestādēs ir pozitīva ziņa, kas apliecina arī inspekcijas veiktā preventīvā darba nozīmi," norādīja VBTAI priekšniece Laila Rieksta - Riekstiņa.

Savukārt bērnu satraukums un sūdzības par emocionālo un fizisko vardarbību ģimenēs ir satraucoša ziņa. Tā liecina - vecākiem ir arvien grūtāk tikt galā pašiem ar savām problēmām, tādēļ bērni tiek vai nu atstāti novārtā, vai arī uz tiem tiek izgāztas dusmas par vecāku neveiksmēm. Pieaugošās problēmas ģimenēs apliecina arī bērnu stāstītais par savām izjūtām - arvien biežāk bērni un jaunieši jūtas nesaprasti, apjukuši un bezspēcīgi kaut ko mainīt.

Uzticības tālruņa speciālistu sniegto psiholoģisko konsultāciju skaita proporcija aizvadītajā gadā ir pieaugusi, kas liecina, ka uzticības tālrunim zvana mērķtiecīgāk, lai meklētu palīdzību, savukārt t.s. joku vai kontrolzvanu skaits ir samazinājies, informēja VBTAI Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta direktore Amanda Gruze. Arvien biežāk konsultācijas lūdz arī pieaugušie.

Kā vienu no jauniem problēmu risinājumiem VBTAI piedāvā radošās darbnīcas, kas notiek VBTAI speciālistu vadībā inspekcijas telpās. Šāda piedāvājuma pluss ir iespēja skolēnu kolektīviem vienas vizītes laikā apmeklēt arī VBTAI un iepazīties ar uzticības tālruņa darbu, turklāt atrašanās ārpus ierastās skolas vides disciplinē radošo darbnīcu apmeklētājus. Radošās darbnīcas tiks piedāvātas arī pieaugušo auditorijām (pedagogiem, sociālajiem darbiniekiem u.tt.)

VBTAI turpina piedāvāt arī krīzes komandas pakalpojumus. Krīzes komandā darbojas īpaši apmācīti psihologi un bērnu tiesību aizsardzības inspektori, komanda tiek iesaistīta tikai īpaši smagu un traģisku negadījumu ar bērniem risināšanā, sniedzot psiholoģisko palīdzību negadījumā iesaistītajām personām.

Informāciju sagatavoja:

Marika Kupče, Komunikācijas nodaļas vadītāja, 67021581, 29538825,  marika.kupce@lm.gov.lv