darbinieku_nosutisana.png - 4.79 KB latvija_100_logo.png - 10.36 KB

strukturfondi.jpg - 22.31 KB

logo_cmyk.jpg - 1.8 MB

gimidraudzkomers_logo.png - 16.12 KB 

e_paraksts_logo.png - 3.03 KB

 

Jautājums

Kā Jūs rīkojaties gadījumos, kad bērns slikti uzvedas?

Cenšos izprast bērna sliktas uzvedības cēloņus

Uz laiku liedzu datora/telefona lietošanu vai citus izklaides pasākumus

Sarāju, brīdinot par sodu nākamajā reizē

Presei Pilns arhīvs
VSAA lūdz ierosināt kriminālprocesu par iespējamo krāpšanu un izvairīšanos no nodokļu nomaksas AS „Latvijas Kuģniecība” | 02.05.2011.

Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA) kā Latvijas valstij piederošo publiskās akciju sabiedrības Latvijas kuģniecība (LK) 10% akciju pārvaldītāja ir nosūtījusi iesniegumu Valsts policijas Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldei, Valsts ieņēmumu dienestam un Ģenerālprokuratūrai, aicinot izvērtēt iespējamo krāpšanu un izvairīšanos no nodokļu nomaksas LK un lūdzot ierosināt attiecīgu kriminālprocesu, liecina Labklājības ministrijas rīcībā esošā informācija.

VSAA uzskata, ka LK pašreizējo īpašnieku un vadības darbības rezultātā LK 2011.gadā, iespējams, ieplānoti apzināti zaudējumi gandrīz 11,5 miljonu ASV dolāru apmērā, tādējādi nodarot kaitējumu LK mazākuma akcionāru, tostarp Latvijas valsts, interesēm.

Šāds secinājums izriet no LK interneta mājas lapā www.lk.lv publicētā uzņēmuma budžeta 2011.gadam. Saskaņā ar to LK, ļoti iespējams, īsteno ļaunprātīgu kuģu frakts cenu samazinājuma politiku, nodarot zaudējumus LK un tās mazākuma akcionāriem. Atbilstoši publiskotajam budžetam redzams, ka vidējā kuģu frakts cena (TCE) par LK piederošu kuģa fraktu ir 12 064 ASV dolāri dienā.

Savukārt tirgus izpēte un kompetentu kuģošanas tirgus dalībnieku pārskati liecina, ka vidējā frakts tirgus cena ir ap 14 000 ASV dolāru dienā. Šāda reālā tirgus cena izriet arī no starptautiski pazīstamās kuģošanas brokeru firmas „Clarkson" datiem (http://www.crsl.com/acatalog/World_Fleet_Register.html), kā arī no atzītas frakta cenu noteikšanas vietnes - „Shipping Intelligence Network" informācijas. Tādējādi LK piederošo kuģu frakts cena mākslīgi samazināta par aptuveni 2000 ASV dolāru dienā.

Tā kā LK pārvalda 19 kuģus, šāda cenas samazinājuma rezultātā LK var tikt nodarīti milzīgi zaudējumi. Ja pieņem, ka kuģu frakts līgumi 2011.gadā tiek noslēgti par 300 dienām, tad aprakstītās iespējamās krāpšanas shēmas ietvaros LK 2011.gadā tiek nodarīti zaudējumi par aptuveni 11,4 miljoniem ASV dolāru.

Jāatgādina, ka LK lielākais akcionārs patlaban ir AS „Ventspils nafta", kuras lielākais akcionārs savukārt ir ar uzņēmumu „Vitol" saistītā Kipras kompānija „Euromin Holdings (Cyprus) Limited". Šīs kompānijas virzītie pārstāvji šobrīd ieņem vadošos amatus LK. Līdz ar šo personu nonākšanu LK vadībā tās padomē vietu atguvis arī Oļegs Stepanovs, kurš tajā darbojās 2003.-2005.gadā un šo amatu zaudēja, kad atklājās daudzmiljonu izkrāpšanas shēmas no uzņēmuma tieši iepriekšminētajā kuģu frakts likmju mākslīgas pazemināšanas ceļā. Šajā sakarā Latvijā ierosināts vērienīgs kriminālprocess, bet Apvienotajā Karalistē risinās apjomīgs tiesvedības process.

VSAA LK Padomē pārstāv Olga Pētersone.

Informāciju sagatavoja:

Marika Kupče, Komunikācijas nodaļas vadītāja, 67021581, 29538825, marika.kupce@lm.gov.lv