darbinieku_nosutisana.png - 4.79 KB latvija_100_logo.png - 10.36 KB

strukturfondi.jpg - 22.31 KB

logo_cmyk.jpg - 1.8 MB

gimidraudzkomers_logo.png - 16.12 KB 

e_paraksts_logo.png - 3.03 KB

 

Jautājums

Kā Jūs rīkojaties gadījumos, kad bērns slikti uzvedas?

Cenšos izprast bērna sliktas uzvedības cēloņus

Uz laiku liedzu datora/telefona lietošanu vai citus izklaides pasākumus

Sarāju, brīdinot par sodu nākamajā reizē

Presei Pilns arhīvs
Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis 116111 rīko akciju „Uzticības tālrunis audžuģimenēm” | 20.05.2011.

left-block-image.gif - 8.58 KB

Šī gada 25. maijā, laikā no 08.00 līdz 23.00, audžuģimenēm ir iespēja zvanīt uz Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu un pusaudžu uzticības tālruni 116111 un saņemt profesionālas psiholoģiskās konsultācijas un atbalstu, saistībā ar psiholoģiskām problēmām attiecībās ar bērniem.

Visas akcijas laikā audžuvecāki tiek aicināti uzdot jautājumus, kā arī konsultēties par sev nozīmīgām tēmām saistībā ar bērna adaptāciju ģimenē, konfliktsituāciju risināšanu, bērnu savstarpējām attiecībām, uzvedības problēmām u.c.

Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis darbību sāka 2006. gada 1. februārī. Tas tika izveidots, lai sniegtu bērniem un pusaudžiem psiholoģisko palīdzību un atbalstu krīzes situācijās. Taču bieži vien psiholoģiskā palīdzība ir nepieciešama arī bērnu vecākiem, jo bērni un pieaugušie veido vienu veselumu. Tādēļ nereti konsultācijas un palīdzību saņem arī pieaugušie, kuriem ir ar bērniem saistītas problēmas.

Uzticības tālruņa konsultanti ir psihologi, kuri uzklausa, sniedz atbalstu un kopīgi ar zvanītāju meklē piemērotākos risinājumus grūtā brīdī.

Sarunas notiek par visdažādākajiem tematiem, kuru vidū visizplatītākie ir:

  • savstarpējās attiecības ar vecākiem, brāļiem un māsām;
  • attiecības skolā ar vienaudžiem un pedagogiem;
  • partnerattiecības;
  • vardarbība (fiziskā, emocionālā vai seksuālā) ģimenē, izglītības iestādē vai citur;
  • atkarības;
  • jautājumi par fizioloģisko attīstību, seksuālām attiecībām un higiēnu;
  • dažādas emocionālās problēmas: bezspēcība, aizvainojums, bailes, dusmas, kauns, vientulība, zaudējums, vainas sajūta, pašvērtējums, depresīvs garastāvoklis, autoagresija, ēšanas traucējumi, suicīds.                          

Uz Uzticības tālruni var zvanīt: 

  • darba dienās no plkst. 08.00 līdz plkst. 23.00
  • sestdienās no 08.00 līdz 22.00
  • svētdienās no 10.00 līdz 22.00.

UT ir bezmaksas tālruņa līnija, zvanot gan no fiksētā, gan mobilā telefona.

Informāciju sagatavoja:

Marika Kupče, Komunikācijas nodaļas vadītāja, 67021581, 29538825,  marika.kupce@lm.gov.lv