darbinieku_nosutisana.png - 4.79 KB latvija_100_logo.png - 10.36 KB

strukturfondi.jpg - 22.31 KB

logo_cmyk.jpg - 1.8 MB

gimidraudzkomers_logo.png - 16.12 KB 

e_paraksts_logo.png - 3.03 KB

 

Jautājums

Kā Jūs rīkojaties gadījumos, kad bērns slikti uzvedas?

Cenšos izprast bērna sliktas uzvedības cēloņus

Uz laiku liedzu datora/telefona lietošanu vai citus izklaides pasākumus

Sarāju, brīdinot par sodu nākamajā reizē

Presei Pilns arhīvs
Uzticības tālrunis saņēmis septiņus zvanus par iespējamu smagu vardarbību | 05.06.2012.

Bērnu un jauniešu uzticības tālruņa 116111 akcijas „Redzi, dzirdi? Nepaliec vienaldzīgs!" laikā saņemti 1972 zvani. Septiņi no gadījumiem vieš nopietnas aizdomas, ka pret bērniem ir vērsta smaga vardarbība.

Saņemtā informācija par iespējamiem smagākiem vardarbības gadījumiem šoreiz lielākoties saistīta ar zvanītāja situāciju ģimenē - fizisku un emocionālu vardarbību, kā arī ar seksuālu vardarbību no sveša cilvēka puses. Informācija par to nodota tālākām darbībām inspektoriem vai citām atbildīgajām institūcijām.

Akcijas „Redzi, dzirdi? Nepaliec vienaldzīgs!" laikā Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa 116111 konsultanti atbildējuši uz 1972 zvaniem, snieguši 442 konsultācijas, kā arī 19 gadījumos informējuši zvanītājus par inspekcijas, bāriņtiesu, audžuģimeņu un citiem jautājumiem.

Uzticības tālruņa 116111 akcija „Redzi, dzirdi? Nepaliec vienaldzīgs!" notika no 28. maija līdz 3. jūnijam. Tās laikā bērnus, pusaudžus un pieaugušos aicinājām ziņot par vardarbības gadījumiem ģimenēs, izglītības un aprūpes iestādēs u.c., kā arī saņemt psiholoģisku palīdzību un atbalstu. Nākamā Uzticības tālruņa 116111 akcija paredzēta 11. un 12. jūnijā, kad aicināsim zvanīt un saņemt palīdzību audžuvecākus un audžuģimenes.

Atgādinām, ka akcijas „Redzi, dzirdi? Nepaliec vienaldzīgs!" pirmā daļa notika no 10. līdz 15. aprīlim, un tās laikā uzticības tālrunis 116111 saņēma 1591 zvanu, bet speciālisti sniedza 340 psiholoģiskās konsultācijas. Tika saņemta informācija arī par septiņiem potenciāli smagiem vardarbības gadījumiem, par ko uzrakstīti dienesta ziņojumi un informācija nodota speciālistiem tālākai gadījumu risināšanai. Sešos no šiem septiņiem zvaniem tika runāts par vardarbību pret bērnu ģimenē, vienā gadījumā - par vardarbību mācību iestādē.

Uzticības tālrunis 116111 ir bezmaksas tālruņa līnija, zvanot gan no fiksētā, gan mobilā telefona. Numuru 116111 var sazvanīt katru darba dienu no plkst. 8.00 līdz 23.00, sestdienās no plkst. 8.00 līdz 22.00, bet svētdienās - no plkst. 10.00 līdz 22.00.

 

Informāciju sagatavoja:

Zane Brīvmane, Komunikācijas nodaļas sabiedrisko attiecību speciāliste, 67021666, 26134505,  zane.brivmane@lm.gov.lv