darbinieku_nosutisana.png - 4.79 KB latvija_100_logo.png - 10.36 KB

strukturfondi.jpg - 22.31 KB

logo_cmyk.jpg - 1.8 MB

gimidraudzkomers_logo.png - 16.12 KB 

e_paraksts_logo.png - 3.03 KB

 

Jautājums

Kā Jūs rīkojaties gadījumos, kad bērns slikti uzvedas?

Cenšos izprast bērna sliktas uzvedības cēloņus

Uz laiku liedzu datora/telefona lietošanu vai citus izklaides pasākumus

Sarāju, brīdinot par sodu nākamajā reizē

Presei Pilns arhīvs
LM noraida pārmetumus par konkursa „Ģimenei draudzīgs komersants” vērtēšanas kritēriju negodīgumu | 06.07.2012.

Labklājības ministrija (LM) kā viena no konkursa rīkotājām kategoriski noraida pārmetumus par konkursa „Ģimenei draudzīgs komersants" vērtēšanas kritēriju iespējamo negodīgumu.

Ģimenei draudzīga komersanta noteikšanas kritērijus izstrādāja ne tikai LM, Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK), Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība (LBAS), bet arī citas organizācijas, piemēram, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Valsts Darba inspekcija, uzņēmēji. LM aicina arī Latvijas Daudzbērnu ģimeņu biedrību apvienību un citas nevalstiskās organizācijas iesaistīties konkursa kritēriju pilnveidē.

Nosakot draudzīgumu ģimenēm, tiek vērtēta attieksme pret darbiniekiem, kuriem ir bērni, pret klientu apkalpošanu, īpašu uzmanību veltot cilvēkiem ar bērniem, cilvēkiem ar invaliditāti utt. Šajos kritērijos nav iekļauti tarifu pamatpolitikas jautājumi. Tarifu pamatotību izvērtē Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija.

Konkursā „Ģimenei draudzīgs komersants" kā uzņēmuma „Latvenergo" pozitīvā prakse vērtēta motivācija nodrošināt darbiniekiem pēc iespējas lielākas iespējas apvienot darbu un ģimenes dzīvi, nodrošinot gan elastīga darba iespējas, nepilnu darbu vai iespēju strādāt no mājām. Tāpat uzņēmumā strādājošie saņem papildu brīvdienas, īpaši ģimenēm ar bērniem, kas ir ārpus Darba likumā noteiktām obligātam prasībām.

Uzņēmums arī rūpējas par darbinieku veselību, nodrošinot ne tikai veselības apdrošināšanas polises un dažāda veida darba aizsardzības līdzekļus, bet arī rūpējas par darbinieku aktivitātēm un stresa pārvaldību.

Pozitīvi vērtējama arī attieksme pret klientiem. Uzņēmums klientiem nodrošina sabiedrisko tualešu un uzņēmuma telpu pieejamību cilvēkiem ar īpašām vajadzībām un ģimenēm ar bērniem. Tāpat ģimenēm ar bērniem ir īpaša klientu apkalpošanas poga, kas ļauj uzņēmuma sniegtos pakalpojumus saņemt ātrāk. Turklāt Latvenergo atbalstam ģimenēm ar bērniem, it īpaši, daudzbērnu ģimenēm, pagājušā gadā ir ieguldījuši vairākus miljonus latu.

Atgādinām, ka ar elektroenerģijas tarifu noteikšanas pamatotības izvērtējumu nodarbojas Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK). Pēc SPRK pieņemtā lēmuma LM kopā ar Latvijas Daudzbērnu ģimeņu biedrību apvienību tikās ar uzņēmuma „Latvenergo" vadību un panāca vienošanos, ka „Latvenergo" piemēros atlaides daudzbērnu ģimenēm norēķinos par izlietoto elektroenerģiju.

Informāciju sagatavoja:

Zane Brīvmane, Komunikācijas nodaļas sabiedrisko attiecību speciāliste, 67021666, 26134505,  zane.brivmane@lm.gov.lv