darbinieku_nosutisana.png - 4.79 KB latvija_100_logo.png - 10.36 KB

strukturfondi.jpg - 22.31 KB

logo_cmyk.jpg - 1.8 MB

gimidraudzkomers_logo.png - 16.12 KB 

e_paraksts_logo.png - 3.03 KB

 

Jautājums

Kā Jūs rīkojaties gadījumos, kad bērns slikti uzvedas?

Cenšos izprast bērna sliktas uzvedības cēloņus

Uz laiku liedzu datora/telefona lietošanu vai citus izklaides pasākumus

Sarāju, brīdinot par sodu nākamajā reizē

Presei Pilns arhīvs
Noslēgusies akcija audžuģimeņu atbalstam | 19.06.2013.

Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa 116111 akcijas audžuģimeņu atbalstam „Uzticības tālrunis audžuģimenēm" laikā sniegtas atbildes uz 404 zvaniem un 102 psiholoģiskās konsultācijas. 11 gadījumos pieaugušie lūguši palīdzību dažādu psiholoģisku problēmu risināšanai attiecībās ar bērniem.

Vairākās situācijās zvanītāji pauda bažas par iespējamiem bērnu tiesību pārkāpumiem, kas vērsti pret viņu bērnu, savukārt citos gadījumos vecāki vēlējās saņemt atbalstu jautājumos, kas skar bērnu audzināšanu vai kontakta veidošanu ar bērnu. Akcijas laikā konsultācijas saņēma arī vairāki audžuvecāki un bērnu aizbildņi.

Piemēram, kāda audžumāte uzticības tālruņa konsultantiem uzdeva jautājumus par pusaudžu audzināšanu, pārrunājot rīcību konkrētās situācijās. Sarunas laikā ar psihologu pārrunātas idejas, kā runāt un kā labāk saprasties ar pusaudzi. Savukārt kāda aizbildne stāstīja par savu mazdēlu, kurš lieto medikamentus un mēdzot būt nevaldāms, kādēļ aizbildne netiek galā ar viņa audzināšanu. Sarunas laikā sieviete norādījusi, ka viņai trūkstot atbalsta sistēmas.

Atgādinām, ka Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis 116111 laikā no 10. līdz 12. jūnijam rīkoja akciju audžuģimeņu atbalstam „Uzticības tālrunis audžuģimenēm." Tās laikā audžuvecāki un aizbildņi varēja vērsties ar savām problēmām un jautājumiem pie uzticības tālruņa konsultantiem, lai saņemtu profesionālu psiholoģisku palīdzību un atbalstu saistībā ar iespējamām problēmām attiecībās ar bērnu un bērnu adaptāciju ģimenē, konfliktsituāciju risināšanu, bērnu savstarpējām attiecībām, uzvedības problēmām u.tml.

Uzticības tālrunis strādā darba dienās no plkst. 8.00 līdz plkst. 23.00, sestdienās no 8.00 līdz 22.00, svētdienās no 10.00 līdz 22.00.

Zvans uz uzticības tālruni ir bez maksas, zvanot gan no fiksētā, gan mobilā telefona.

 


Marika Kupče, Komunikācijas nodaļas vadītāja, 67021581, 29538825,  marika.kupce@lm.gov.lv