darbinieku_nosutisana.png - 4.79 KB latvija_100_logo.png - 10.36 KB

strukturfondi.jpg - 22.31 KB

logo_cmyk.jpg - 1.8 MB

gimidraudzkomers_logo.png - 16.12 KB 

e_paraksts_logo.png - 3.03 KB

 

Jautājums

Kā Jūs rīkojaties gadījumos, kad bērns slikti uzvedas?

Cenšos izprast bērna sliktas uzvedības cēloņus

Uz laiku liedzu datora/telefona lietošanu vai citus izklaides pasākumus

Sarāju, brīdinot par sodu nākamajā reizē

Presei Pilns arhīvs
Uzticības tālrunim Ziemassvētku akcijas laikā zvana par vardarbību ģimenē | 09.01.2015.

Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa 116111 rīkotās Ziemassvētku akcijas „Uzticies... Tevi dzirdēs un sapratīs" laikā saņemti 196 zvani un sniegtas 59 psiholoģiskās konsultācijas.

Akcija notika šī gada 25. un 26. decembrī un tās laikā uz tālruni bija aicināti zvanīt bērni un pusaudži, lai saņemtu bezmaksas psiholoģisko atbalstu un palīdzību Ziemassvētku laikā. Akcijas laikā saņemto zvanu skaits bija tik liels, ka uzticības tālruņa speciālistiem bija grūtības apkalpot visus saņemto zvanus.

Visbiežāk zvanītāji vēlējās pārrunāt gadījumus, kad nācies pārciest vardarbību ģimenē no vecāku puses, kā arī savstarpējās vardarbības gadījumus pusaudžu vidē. Tāpat arī uzticības tālruņa speciālisti uzklausījuši informāciju par vecāku nespēju aprūpēt bērnus savas alkohola atkarības dēļ, kā arī snieguši psiholoģisko palīdzību gadījumos, kad zvanītājiem radušās attiecību problēmas ar saviem draugiem.

Palīdzību un atbalstu meklējuši arī 20 pieaugušie, kuri konsultējušies par dažādiem attiecību jautājumiem ar bērniem, piemēram, par saskarsmes problēmām ģimenē, adopcijas procesu, bērnu veselības problēmām un bērnu tiesību pārkāpumiem ģimenēs.

Akcijas norises dienās un pēc akcijas visā svētku laikā kopumā saņemta informācija par 10 gadījumiem ģimenēs, kur uzticības tālruņa speciālisti pieņēmuši lēmumu iesaistīt sociālos dienestus vai bāriņtiesas tālākai problēmas risināšanai. Lielākoties šie gadījumi bija saistīti ar fizisku un emocionālu vardarbību pret bērnu ģimenē, kā arī ar vecāku nespēju parūpēties par saviem bērniem.

Uzticības tālrunis 116111 ir bezmaksas tālruņa līnija, zvanot gan no fiksētā, gan mobilā telefona.

Ikdienas darba režīmā uzticības tālruni var sazvanīt katru darba dienu no plkst. 8.00 līdz 23.00, sestdienās no plkst. 8.00 līdz 22.00, svētdienās no plkst. 10.00 līdz 22.00.

 

Informāciju sagatavoja:
Marika Kupče, LM Komunikācijas nodaļas vadītāja, 67021581, 29538825,  marika.kupce@lm.gov.lv