darbinieku_nosutisana.png - 4.79 KB latvija_100_logo.png - 10.36 KB

strukturfondi.jpg - 22.31 KB

logo_cmyk.jpg - 1.8 MB

gimidraudzkomers_logo.png - 16.12 KB 

e_paraksts_logo.png - 3.03 KB

 

Jautājums

Kā Jūs rīkojaties gadījumos, kad bērns slikti uzvedas?

Cenšos izprast bērna sliktas uzvedības cēloņus

Uz laiku liedzu datora/telefona lietošanu vai citus izklaides pasākumus

Sarāju, brīdinot par sodu nākamajā reizē

Presei Pilns arhīvs
Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis 116111 pieejams arī aplikācijā | 25.03.2015.

Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunim 116111 ir izveidota bezmaksas aplikācija lietošanai mobilajos tālruņos, kas no šīs nedēļas ir pieejama lejupielādei. Šīs ir pirmā uzticības tālruņu aplikācija Latvijā, kas atvieglos un padarīs vēl pieejamākus un ātrākus Uzticības tālruņa 116111 pakalpojumus bērniem un pusaudžiem.

Aplikācija "Bērnu tālrunis" sākotnēji ir pieejama lejupielādei Google Play veikalā, taču pakāpeniski aplikācija tiks pielāgota lietošanai arī citās mobilo tālruņu operētājsistēmās.

Aplikācija galvenokārt paredzēta bērniem un pusaudžiem, lai atvieglotu un dažādotu psiholoģiskās palīdzības saņemšanas iespējas. Ar aplikācijas palīdzību bērni un pusaudži, kas nokļuvuši krīzes situācijā, var zvanīt un saņemt e-konsultācijas. Tieši tāpat ar šīs aplikācijas palīdzību var iegūt informāciju par Uzticības tālruni 116111, būtiskākās ziņas par iespējām pasargāt sevi no vardarbības, informāciju par bērnu tiesībām un pienākumiem, kā arī interneta drošību.

"Mobilo tālruņu aplikācija ir vēl viena iespēja uzrunāt mūsu auditoriju. Mūsdienās lielākā daļa bērnu un jauniešu aktīvi lieto dažādas mobilās ierīces, tādēļ aplikācijas izveide bija loģisks solis. Domājams, tā palīdzēs arī tiem bērniem un pusaudžiem, kuri šaubās, vai vērsties pēc palīdzības un atbalsta Uzticības tālrunī 116111 - ar aplikācijas starpniecību būs iespēja uzzināt vairāk gan par pašu tālruni, gan iespējamiem apdraudējumiem, riskiem un krīzes situācijām, kuru dēļ vērts meklēt profesionāla psihologa atbalstu", norāda VBTAI Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta direktore Amanda Vēja.

Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis darbojas kopš 2006. gada 1. februāra. Tas izveidots, lai sniegtu bērniem un pusaudžiem psiholoģisko palīdzību un atbalstu krīzes situācijās. Nereti palīdzība un konsultācijas tiek sniegtas arī vecākiem, pedagogiem u.c. speciālistiem, kuriem ikdienā nākas saskarties ar bērniem. Uzticības tālruņa 116111 speciālisti regulāri rīko dažādas informatīvas akcijas un radošās darbnīcas, aktualizējot dažādus jautājumus un problēmas un piedāvājot palīdzību un risinājumu.

Uzticības tālruņa konsultanti ir profesionāli psihologi, kuri uzklausa, sniedz atbalstu un kopīgi ar zvanītāju meklē piemērotākos risinājumus grūtā brīdī. Zvans uz Uzticības tālruni 116111 ir bezmaksas, zvanot gan no fiksētā, gan mobilā telefona.

Kopš 2015. gada 1. marta Uzticības tālrunis 116111 sniedz palīdzību un atbalstu visu diennakti.

Informāciju sagatavoja:
Marika Kupče, LM Komunikācijas nodaļas vadītāja, 67021581, 29538825,  marika.kupce@lm.gov.lv