darbinieku_nosutisana.png - 4.79 KB latvija_100_logo.png - 10.36 KB

strukturfondi.jpg - 22.31 KB

logo_cmyk.jpg - 1.8 MB

gimidraudzkomers_logo.png - 16.12 KB 

e_paraksts_logo.png - 3.03 KB

 

Jautājums

Kā Jūs rīkojaties gadījumos, kad bērns slikti uzvedas?

Cenšos izprast bērna sliktas uzvedības cēloņus

Uz laiku liedzu datora/telefona lietošanu vai citus izklaides pasākumus

Sarāju, brīdinot par sodu nākamajā reizē

Presei Pilns arhīvs
Labklājības ministrija drīzumā izsludinās iepirkumu elastīgam bērnu uzraudzības pakalpojumam | 08.03.2016.

Labklājības ministrija (LM) 2016.gada martā plāno izsludināt Jelgavas, Rīgas un Valmieras pilsētu teritorijās iepirkumu elastīgam bērnu uzraudzības pakalpojumam, kā rezultātā tiks iepirkti līdz 150 bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzēju, kas nodrošinās bērnu aprūpi ārpus standarta darbalaika (no 18.00 līdz 8.00 darba dienās, kā arī brīvdienās).
 
LM aicina bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējus un pirmsskolas izglītības iestādes, kas darbojas Rīgas, Jelgavas vai Valmieras pilsētu teritorijās vai tuvāko pašvaldību teritorijās izvērtēt iespēju pieteikties iepirkuma konkursam, bet līdz šim nereģistrētas aukles – reģistrēties Izglītības kvalitātes valsts dienestā. Tiek plānots, ka subsidētā bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēji sāks darboties no 2016.gada aprīļa.
 
Tāpat LM informē, ka līdz 2016.gada marta beigām  uzņēmumi (Jelgavā, Rīgā un Valmierā) ar nestandarta darba laiku vēl var pieteikties elastīga bērnu uzraudzības pakalpojuma nodrošināšanai projekta “Elastīga bērnu uzraudzības pakalpojuma nodrošināšana darbiniekiem, kas strādā nestandarta darba laiku” ietvaros. Informācija kā pieteikties, pieejama LM mājas lapā: http://www.lm.gov.lv/text/3171.
 
Visu organizāciju darbiniekiem, kas būs pieteikušies dalībai projektā, plānots nodrošināt subsidēto bērnu uzraudzības pakalpojumu ārpus standarta darbalaika.
 
Pakalpojumu varēs saņemt atlasīto uzņēmumu darbinieks, kuram vismaz viens bērns ir vecumā no gada līdz 7 gadiem un kas strādā nestandarta darba laiku vismaz reizi divās nedēļās.
 
Pakalpojumu īstenos reģistrētie bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzēji (fiziskās un juridiskās personas), t.sk., pirmsskolas izglītības iestādes, kas atbildīs iepirkumā izvirzītajiem kritērijiem.
 
Atlasīto uzņēmumu darbinieks iepirkumam var rekomendēt arī savu esošu aukli, ja tā ir reģistrēta Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Plašāku informāciju, kurš un kā var kļūt par aukli, skatiet pievienotajā INFO grafikā „Kā kļūt par sertificētu aukli?”
 
Bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējus reģistrē Izglītības kvalitātes valsts dienests un apliecību pakalpojumu sniedzējam „uz rokas" izsniegs tikai tad, ja pakalpojuma sniedzējs to pieprasīs. Reģistrēšanās kā bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējam Izglītības kvalitātes valsts dienestā ir bezmaksas.
 
Projekta iepirkuma ietvaros atlasīto aukļu un iestāžu kontakti tiks iekļauti vienotā elastīga bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju sarakstā, kas tiks publicēts LM un iesaistīto pašvaldību mājās lapās un no kura atlasīto uzņēmumu vecāki varēs izvēlēties piemērotāku kandidatūru.   
 
Pirms pakalpojuma sniegšanas starp saņēmēju, viņa darba devēju, pakalpojuma sniedzēju un pašvaldību būs jānoslēdz līgums uz 10 mēnešiem, kas ir projektā paredzētais pakalpojuma sniegšanas termiņš. Pēc šī termiņa aukle vai iestāde var turpināt sniegt savus pakalpojumus, jau pamatojoties uz privātu vienošanos ar pakalpojuma saņēmēju, ja vecāks velēsies pats apmaksāt pakalpojumu.
 
Pakalpojumu paredzēts sniegt bērna mājās vai citā piemērotā vietā ārpus bērna dzīvesvietas. Auklei vai iestādei būs jānodrošina ne tikai bērna pieskatīšana, bet drošā un lietderīgā dienas organizēšana bērnam. Bērna pieskatīšana notiks saskaņā ar grafiku, kas tiek saskaņots katra mēneša sākumā.
 
Subsidēto bērnu aprūpes pakalpojumu nodrošinās 10 mēnešus ar mērķi pakāpeniski pāriet uz privāto - darba devēja un darba ņēmēja - finansējumu, kā arī, iespējams, valsts un pašvaldības līdzfinansējumu.
 
Projekts Elastīga bērnu uzraudzības pakalpojuma nodrošināšana darbiniekiem, kas strādā nestandarta darba laiku ir līdzfinansēts ES Nodarbinātības un sociālās inovācijas programmas (EaSI PROGRESS) 2014.-2020.gadam ietvaros un tā mērķis ir attīstīt elastīga laika bērnu aprūpi vecākiem, kas strādā nestandarta darba laiku, izveidojot ilgtermiņa modeli šo pakalpojumu subsidēšanai un veicinot vecāku nodarbinātību un darba un ģimenes dzīves saskaņošanu.
 
Papildu informāciju par plānoto iepirkumu un bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzēju reģistrācijas kārtību iespējams dabūt, rakstot uz e-pastu vai zvanot projekta koordinatoriem http://www.lm.gov.lv/text/3154.

Pielikumspdf.gif - 641 B

 

Informāciju sagatavoja:
Iveta Kancēna
LM Komunikācijas nodaļas vadītājas p.i.
67021615
iveta.kancena@lm.gov.lv
www.lm.gov.lv
Twitter: @Lab_min
Facebook.com/labklajibasministrija
Flickr.com: Labklajibas_ministrija
Youtube.com: labklajibasministrija