Katra pašvaldība rūpējas par saviem iedzīvotājiem.

Krīzes gadījumā pašvaldība izmaksā pabalstu saviem iedzīvotājiem.

Kas ir pabalsts krīzes situācijā?

Pabalsts krīzes situācijā ir materiāla palīdzība personai vai mājsaimniecībai, kas nokļuvusi krīzes situācijā.

Pabalsta krīzes situācijā mērķis ir sniegt materiālu atbalstu krīzes seku samazināšanai. 

Krīzes situācija ir situācija, kurā katastrofas vai citu ārēju notikumu dēļ cilvēkam vairs nav iespēju izmantot ierastos problēmu risināšanas veidus, pats saviem spēkiem viņš nespēj pārvarēt šo notikumu radītās sekas un ir nepieciešama psihosociāla vai materiāla palīdzība.

Kas var pieteikties pabalstam krīzes situācijā?

Pabalstu piešķir ģimenēm vai atsevišķi dzīvojošām personām, kas nonākusi krīzes situācijā.

Mājokļa pabalstu var pieprasīt mājsaimniecība vai persona, kura dzīvo konkrētajā pašvaldībā un ir tur deklarējusi savu dzīvesvietu.

Kā piešķir pabalstu krīzes situācijā?

Pabalsta apmēru katra pašvaldība nosaka savos noteikumos.

Piešķirot pabalstu, pašvaldība izvērtē, piemēram, ārējo apstākļu radīto ietekmi uz mājsaimniecības situāciju, neņemot vērā personas vai mājsaimniecības ienākumus un īpašumus.

Katrs gadījums ir individuāls, tāpēc palīdzību krīzes situācijā sniedz individuāli.

Kā izmaksā pabalstu krīzes situācijā?

Pabalstu var izmaksāt naudā uz personas norādīto bankas kontu vai skaidrā naudā.

Pašvaldība var arī apmaksāt preces vai pakalpojumus, kas nepieciešami krīzes situācijas novēršanai.

Kur var pieteikties pabalstam krīzes situācijā?

Personai ir nekavējoties jāvēršas savā pašvaldībā vai pašvaldības sociālajā dienestā.

Kādi dokumenti jāiesniedz?

1) Iesniegums.

2) Krīzes situāciju pamatojoši dokumenti.