Sociālo pakalpojumu attīstības padome (turpmāk – padome) izveidota, lai nodrošinātu Sociālās aizsardzības un darba tirgus politikas (turpmāk – politika), kuras pamatnostādnes 2021.-2027. gadam apstiprinātas ar Ministru kabineta 2021. gada 1. septembra rīkojumu Nr. 616 "Par Sociālās aizsardzības un darba tirgus politikas pamatnostādnēm 2021.-2027.gadam", attīstības rīcības virziena "Moderna un pieejama sociālo pakalpojumu sistēma, kas cita starpā uzlabo iedzīvotāju iespējas dzīvot neatkarīgi un dzīvot sabiedrībā, iekļauties izglītībā un darba tirgū" 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 2.5., 2.6., 2.7., 2.8., 2.9. un 2.10. apakšpunktā un politikas attīstības rīcības virziena "Sociālās aizsardzības un darba tirgus politikas pārvaldības stiprināšana" 5.2., 5.3., 5.4., 5.5., 5.6. un 5.7. apakšpunktā noteikto uzdevumu īstenošanu, kā arī ar Ministru kabineta 2024. gada 29. oktobra rīkojumu Nr. 906 apstiprinātā Plāna ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamības un attīstības veicināšanai 2024.–2029. gadam pasākumu izpildi, veicinātu modernas un pieejamas sociālo pakalpojumu sistēmas attīstību un sniegtu priekšlikumus sociālo pakalpojumu jomas pilnveidei.
Tai skaitā padome pārvalda Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju” pasākumu ieviešanu:
- 4.3.5.2 pasākums “Atbalsts paliatīvās aprūpes sistēmas pilnveidošanai”.
- 4.3.5.3. pasākums “Sociālo pakalpojumu kvalitātes un efektivitātes paaugstināšana”,
kā arī veic Ministru kabineta 2025. gada 4. februāra noteikumos Nr. 83 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena “Reģionālā politika” 3.1.2.r. reformas “Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam” 3.1.2.6.i. investīcijas “Tehnisko palīglīdzekļu pieejamības sekmēšana” īstenošanas un uzraudzības noteikumi” padomei noteiktos pienākumus.
Padomes sastāvs
Padomes vadītājs:
Ingus Alliks - Labklājības ministrijas valsts sekretārs
Padomes vadītāja vietnieks:
Aldis Dūdiņš - Labklājības ministrijas Sociālo pakalpojumu un invaliditātes politikas departamenta direktors
Padomes locekļi ar balsstiesībām:
Andris Bērziņš |
biedrības “Latvijas Samariešu apvienība” direktors |
Elīna Celmiņa |
Labklājības ministrijas valsts sekretāra vietniece |
Māris Grāvis |
biedrības “Rīgas pilsētas “Rūpju bērns”” valdes priekšsēdētājs |
Visvaldis Gūtmanis |
biedrības “Sociālās aprūpes un rehabilitācijas institūciju direktoru asociācija” prezidents |
Diāna Jakaite |
Labklājības ministrijas valsts sekretāra vietniece |
Ilze Kurme |
Labklājības ministrijas Bērnu un ģimenes politikas departamenta direktore |
Una Lapskalna-Alksne |
biedrības “Latvijas sociālo darbinieku biedrība” priekšsēdētāja |
Uldis Līkops |
biedrības “Latvijas Sarkanais krusts” ģenerālsekretārs |
Mārtiņš Moors |
biedrības “Latvijas Lielo pilsētu asociācija” speciālists sociālās jomas jautājumos |
Rita Paršova |
Bērnu aizsardzības centra Atbalsta pakalpojumu departamenta direktore |
Marika Petroviča |
Veselības ministrijas Psihiskās veselības, atkarību profilakses un integrēto pakalpojumu nodaļas vadītāja |
Ilze Rudzīte |
biedrības “Latvijas Pašvaldību savienība” padomniece sociālajos un veselības jautājumos |
Ilze Skrodele-Dubrovska |
Labklājības ministrijas Sociālā darba un sociālās palīdzības politikas departamenta direktore |
Inga Šķestere |
biedrības “Latvijas Kustība par neatkarīgu dzīvi” valdes priekšsēdētāja |
Dace Zeļģe |
biedrības “Latvijas pašvaldību sociālo dienestu vadītāju apvienība” valdes locekle |