Sociālo pakalpojumu attīstības padome (turpmāk – padome) izveidota, lai nodrošinātu Sociālās aizsardzības un darba tirgus politikas (turpmāk – politika), kuras pamatnostādnes 2021.-2027. gadam apstiprinātas ar Ministru kabineta 2021. gada 1. septembra rīkojumu Nr. 616 "Par Sociālās aizsardzības un darba tirgus politikas pamatnostādnēm 2021.-2027.gadam", attīstības rīcības virziena "Moderna un pieejama sociālo pakalpojumu sistēma, kas cita starpā uzlabo iedzīvotāju iespējas dzīvot neatkarīgi un dzīvot sabiedrībā, iekļauties izglītībā un darba tirgū" 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 2.5., 2.6., 2.7., 2.8., 2.9. un 2.10. apakšpunktā un politikas attīstības rīcības virziena "Sociālās aizsardzības un darba tirgus politikas pārvaldības stiprināšana" 5.2., 5.3., 5.4., 5.5., 5.6. un 5.7. apakšpunktā  noteikto uzdevumu īstenošanu, kā arī ar Ministru kabineta 2024. gada 29. oktobra rīkojumu Nr. 906 apstiprinātā Plāna ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamības un attīstības veicināšanai 2024.–2029. gadam pasākumu izpildi, veicinātu modernas un pieejamas sociālo pakalpojumu sistēmas attīstību un sniegtu priekšlikumus sociālo pakalpojumu jomas pilnveidei.

Tai skaitā padome pārvalda Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju” pasākumu ieviešanu:

  • 4.3.5.2 pasākums “Atbalsts paliatīvās aprūpes sistēmas pilnveidošanai”.
  • 4.3.5.3. pasākums “Sociālo pakalpojumu kvalitātes un efektivitātes paaugstināšana”,

kā arī  veic Ministru kabineta 2025. gada 4. februāra noteikumos Nr. 83 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena “Reģionālā politika” 3.1.2.r. reformas “Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam” 3.1.2.6.i. investīcijas “Tehnisko palīglīdzekļu pieejamības sekmēšana” īstenošanas un uzraudzības noteikumi” padomei noteiktos pienākumus.

Padomes sastāvs

Padomes vadītājs:

Ingus Alliks - Labklājības ministrijas valsts sekretārs

Padomes vadītāja vietnieks:

Aldis Dūdiņš - Labklājības ministrijas Sociālo pakalpojumu un invaliditātes politikas departamenta direktors

Padomes locekļi ar balsstiesībām:

Andris Bērziņš

biedrības “Latvijas Samariešu apvienība” direktors

Elīna Celmiņa

Labklājības ministrijas valsts sekretāra vietniece

Māris Grāvis

biedrības “Rīgas pilsētas “Rūpju bērns”” valdes priekšsēdētājs

Visvaldis Gūtmanis

biedrības “Sociālās aprūpes un rehabilitācijas institūciju direktoru asociācija” prezidents

Diāna Jakaite

Labklājības ministrijas valsts sekretāra vietniece

Ilze Kurme

Labklājības ministrijas Bērnu un ģimenes politikas departamenta direktore

Una Lapskalna-Alksne

biedrības “Latvijas sociālo darbinieku biedrība” priekšsēdētāja

Uldis Līkops

biedrības “Latvijas Sarkanais krusts” ģenerālsekretārs

Mārtiņš Moors

biedrības “Latvijas Lielo pilsētu asociācija” speciālists sociālās jomas jautājumos

Rita Paršova

Bērnu aizsardzības centra Atbalsta pakalpojumu departamenta direktore

Marika Petroviča

Veselības ministrijas Psihiskās veselības, atkarību profilakses un integrēto pakalpojumu nodaļas vadītāja

Ilze Rudzīte

biedrības “Latvijas Pašvaldību savienība” padomniece sociālajos un veselības jautājumos

Ilze Skrodele-Dubrovska

Labklājības ministrijas Sociālā darba un sociālās palīdzības politikas departamenta direktore

Inga Šķestere

biedrības “Latvijas Kustība par neatkarīgu dzīvi” valdes priekšsēdētāja

Dace Zeļģe

biedrības “Latvijas pašvaldību sociālo dienestu vadītāju apvienība” valdes locekle