attēls

No 11. līdz 15. oktobrim Latvijā jau trešo gadu pēc kārtas norisinājās Sociālās uzņēmējdarbības nedēļa. To organizēja Labklājības ministrija. Šogad Sociālās uzņēmējdarbības nedēļa tika atzīmēta ar devīzi "Sociālā uzņēmējdarbība – kad izaicinājumi pārtop aicinājumā!".

12. un 13. oktobrī norisinājās meistarklases esošiem un topošiem sociālajiem uzņēmējiem.

Savukārt 14. oktobrī notika konference Sociālā uzņēmējdarbība: Kad izaicinājumi pārtop aicinājumā", kurā vietējie un ārvalstu sociālie uzņēmēji pievērsās trim tematiem: sociālā uzņēmuma atpazīstamības veicināšanai, zaļajam kursam un inovācijām. Vienlaikus sociālo uzņēmēju pieredzes stāsti apliecināja to, ka sociālā uzņēmējdarbība ir iespējama izglītībā, apģērbu ražošanā un pat informācijas tehnoloģijās un medicīnā. 

Sākot ar 7. oktobri sociālo uzņēmumu darbība tika atspoguļota arī Latvijas medijos:

Atbilstoši vispārpieņemtai starptautiskai praksei sociālais uzņēmums ir uzņēmums, kurš darbojas tirgus apstākļos, uzņēmējdarbībai raksturīgā un inovatīvā veidā, ražojot preces un sniedzot pakalpojumu, taču atšķirībā no tradicionālas komercsabiedrības sociālā uzņēmuma galvenais mērķis ir sociālās ietekmes radīšana, nevis peļņas nodrošināšana īpašniekiem. Tādējādi sociālā uzņēmuma pamatdarbība ir vērsta uz sabiedriskā labuma radīšanu jeb sabiedrībai nozīmīgu problēmu risināšanu ar biznesa metodēm.

Šobrīd kopumā Latvijā ir reģistrēti, un aktīvi darbojas 193 sociālie uzņēmumi, tajā skaitā ir 58 uzņēmumi, kuriem sociālā uzņēmuma statuss piešķirts šogad. Sociālās uzņēmējdarbības programmas ietvaros “Attīstības finanšu institūcija Altum” piešķīrusi grantus 129 biznesa projektiem, par kopējo summu 8,4 miljoni eiro. No tiem puse jeb 64 biznesa projekti par kopējo summu 3,7 miljoni eiro jau ir īstenoti.

Informāciju sagatavoja: Beata Znota, Labklājības ministrijas ESF projekta "Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai" juriskonsulte, tālr.64331821, beata.znota@lm.gov.lv