Publicēts: 07.10.2025.
Pretendentiem jāpiesakās līdz
Ja arī Tavas vērtības ir cilvēks, profesionalitāte, atbildība un sadarbība,Labklājības ministrija aicina pieteikties konkursā uz vakanto amata vietu –Grāmatvedības departamentā vadošais grāmatvedisuz noteiktu laiku (līdz 31.12.2026.)Amata mērķis: nodrošināt pilnu grāmatvedības uzskaiti atbilstoši saistošo normatīvo aktu prasībām
Galvenie amata pienākumi:
- veikt darba algu, atvaļinājumu, piemaksu, pabalstu, naudas balvu un kompensāciju aprēķināšanu un samaksu darbiniekiem saskaņā ar personāla rīkojumiem, darba laika uzskaites tabelēm, darba nespējas lapām un citiem darba samaksas pamatojošiem dokumentiem;
- veikt darba samaksas aprēķinu un samaksu fiziskajām personām, kuras ir/nav reģistrējušas kā pašnodarbinātās personas, bet kuras ir stājušās līgumattiecībās par konkrēta darba vai pakalpojuma izpildi saskaņā ar darbu pieņemšanas aktiem;
- veikt nodokļu un iemaksu aprēķinu un samaksu;
- kontrolēt virsgrāmatas kontu atlikumus, nodrošinot atbilstību analītiskai uzskaitei, veikt kontu atlikumu salīdzināšanu ar Valsts ieņēmumu dienesta datiem;
- kontrolēt darba samaksas un nodokļu aprēķina pareizību darbiniekiem, kuriem darba samaksa noteikta no vairākiem finanšu avotiem;
- sniegt skaidrojumus darbiniekiem darba samaksas aprēķināšanas jautājumos;
- nodrošināt dokumentu savlaicīgu un pareizu noformēšanu un veicamo finanšu operāciju likumību;
- nodrošināt bilancē esošo pamatlīdzekļu, inventāra un krājumu (t.sk. degvielas) analītisko uzskaiti (saņemšanu, izslēgšanu, pārvietošanu un norakstīšanu) atbilstoši likuma “Par grāmatvedību” un citu ārējo un iekšējo normatīvo aktu prasībām;
- veikt pamatlīdzekļu nolietojuma aprēķinu;
- nodrošināt zembilances kontu uzskaiti;
- konsultēt darbiniekus par vienotiem grāmatvedības politikas principiem pamatlīdzekļu, inventāra un krājumu uzskaites jautājumos;
- veikt dokumentu savlaicīgu un pareizu noformēšanu, kontrolēt saņemto dokumentu likumību;
- nodrošināt amata kompetencē esošo grāmatvedības dokumentu sagatavošanu nodošanai arhīvā;
- piedalīties procedūru apraksta sagatavošanas procesā saistībā ar pamatlīdzekļu, inventāra un krājumu grāmatvedības uzskaiti;
- sagatavot mēneša pārskatu par atlīdzību;
- nodrošināt norēķinu kontu 5721 un 5722 inventarizāciju, analizēt inventarizācijas rezultātus un atspoguļot tos grāmatvedības uzskaitē;
- katru mēnesi sagatavot un iesniegt Valsts ieņēmumu dienestam pārskatu par aprēķināto darba samaksu, nodokļiem un iemaksām;
- piedalīties gada finanšu pārskata sagatavošanā, aizpildot pārskata pielikumu veidlapas amata kompetences ietvaros;
- sagatavot statistiskos pārskatus grāmatvedības jomā amata kompetences ietvaros;
- E-Pārskatu sistēmā nodrošināt salīdzināšanas izziņas sagatavošanu pielikumā “2-BEZ”;
- salīdzināt grāmatvedības uzskaites datus ar mantiski atbildīgo personu uzskaites datiem, lai nodrošinātu valsts mantas saglabāšanu un saimniecisku izmantošanu;
- sagatavot inventarizācijas sarakstus un aktus inventarizācijas komisijas darbam, veikt inventarizācijas datu apstrādi, nodrošinot inventarizācijas rezultātu atspoguļojumu grāmatvedības uzskaitē;
- konsultēt amatpersonas par inventarizācijas veikšanas procesiem.
- sagatavot maksājuma dokumentus un veikt samaksu saskaņā ar pamatojošiem dokumentiem;
- pārbaudīt Valsts kases kontu izrakstu un kopsavilkumu datus un salīdzināt ar grāmatvedības uzskaites sistēmas datiem.
Prasības pretendentiem:
- pirmā cikla augstākā izglītība, grāmatvedības vai finanšu jomā;
- darba pieredze grāmatvedībā vismaz trīs gadi;
- pieredze grāmatvedības uzskaitē budžeta iestādē;
- izpratne par valsts pārvaldes darbību un šo jomu reglamentējošiem normatīvajiem aktiem;
- zināšanas par grāmatvedības uzskaiti;
- spēja strādāt patstāvīgi, uzņemties iniciatīvu un atbildību, analītiskas prasmes, spēja strādāt ar liela apjoma informāciju;
- labas prasmes strādāt resursu vadības sistēmā HORIZON;
- valsts valodā iegūta izglītība vai C līmeņa 1. pakāpei atbilstošas valsts valodas prasmes;
- prasme strādāt ar dokumentu sagatavošanas lietojumprogrammām.
Mēs piedāvājam:
- mēnešalgu no 1490 EUR līdz 1693 EUR (pirms nodokļu nomaksas) atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai valsts un pašvaldību institūciju amatu kataloga klasifikācijai un ņemot vērā amatam atbilstošo mēnešalgu grupu, kā arī individuālo profesionālo kvalifikāciju un kompetences;
- piemaksas un sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam;
- dinamisku, atbildīgu un interesantu darbu atbalstošā un pozitīvi domājošā kolektīvā;
- profesionālo zināšanu, prasmju un spēju pilnveidi;
- atbalstu darba un ģimenes līdzsvaram, t.sk. bērnistabas izmantošanas iespējas;
- elastīgu un hibrīd darba laiku;
- darbavietu Rīgas centrā un labus darba apstākļus.
Iesniedzamie dokumenti:
- CV;
- motivēta pieteikuma vēstule,
- valsts valodas prasmes apliecinoša dokumenta kopija (pretendentiem, kuri nav ieguvuši izglītību valsts valodā);
- augstākās izglītības apliecinošu dokumenta kopiju, pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā.
Izskatīsim to pretendentu pieteikumus, kuri ir iesnieguši visus norādītos dokumentus. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri pēc iesniegto dokumentu izvērtēšanas tiks izvirzīti konkursa otrajai kārtai. Informējam, ka konkursa otrā kārta (darba intervija) tiks organizēta klātienē. Informējam, lai uzsāktu darbu Labklājības ministrijā un noformētu tiesiskās attiecības, Jums būs nepieciešams elektroniskais paraksts.
Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13. pantu, Labklājības ministrija informē, ka:
- jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi;
- iepriekš minēto jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir Labklājības ministrija.
Ar Labklājības ministrijas privātuma politiku variet iepazīties interneta vietnē: http://www.lm.gov.lv/lv/par-mums/personas-datu-apstrade